ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 1 – Algemeen
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen en overeenkomsten tussen DJ School IJmond LAB, hierna: “Gebruiker”, en iedere natuurlijke of rechtspersoon, hierna: “Wederpartij”, voor zover schriftelijk niet uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Dit geldt ook voor vervolgopdrachten en aanvullende werkzaamheden.
-
Deze voorwaarden gelden eveneens voor alle personen die bij of namens Gebruiker werkzaamheden verrichten, zoals docenten, medewerkers, freelancers en de directie.
-
Eventuele inkoop- of andere (algemene) voorwaarden van de Wederpartij zijn niet van toepassing, tenzij Gebruiker deze uitdrukkelijk en schriftelijk heeft aanvaard.
-
Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
-
In geval van nietigheid of vernietiging van een bepaling zullen Gebruiker en Wederpartij in overleg treden om een vervangende bepaling overeen te komen, die zoveel mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
-
Onduidelijkheid over de inhoud of reikwijdte van één of meerdere bepalingen wordt uitgelegd in lijn met de bedoeling van deze voorwaarden als geheel.
-
In situaties waarin deze voorwaarden niet voorzien, wordt gehandeld naar de geest en strekking van deze algemene voorwaarden.
-
Het feit dat Gebruiker niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent niet dat Gebruiker het recht verliest om dit later alsnog te doen.
-
Alle informatie die Wederpartij in het kader van lessen, cursussen, opleidingen of trajecten verstrekt en die als vertrouwelijk is aan te merken (zoals bedrijfsinformatie, klantgegevens, werkwijzen, strategieën), wordt door Gebruiker en haar medewerkers vertrouwelijk behandeld.
Artikel 2 – Offertes en aanbiedingen
-
Alle door Gebruiker uitgebrachte offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding is vermeld. Na het verstrijken van deze termijn kan daaraan door de Wederpartij geen recht meer worden ontleend.
-
Een offerte vervalt automatisch indien het betreffende aanbod (bijvoorbeeld een cursus, traject of product) in de tussentijd niet langer beschikbaar is.
-
Kennelijke fouten of vergissingen in een offerte of aanbieding, bijvoorbeeld in prijzen of omschrijvingen, binden Gebruiker niet. De Wederpartij kan hieraan geen rechten ontlenen als hij redelijkerwijs had kunnen begrijpen dat sprake was van een fout.
-
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw en eventuele heffingen van overheidswege, tenzij anders is aangegeven. Eventuele extra kosten, zoals administratie-, verzend-, reis- of verblijfkosten, worden alleen in rekening gebracht als dit vooraf duidelijk is gecommuniceerd.
-
Een samengestelde prijsopgave verplicht Gebruiker niet om een gedeelte van de opdracht uit te voeren tegen een evenredig deel van de prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
Artikel 3 – Contractsduur, uitvoering en wijzigingen
-
De overeenkomst tussen Gebruiker en Wederpartij wordt in beginsel aangegaan voor de duur van het betreffende lespakket, traject, opleiding of workshop, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
-
Vermelde termijnen voor het uitvoeren van werkzaamheden of het leveren van diensten (zoals opleidingen of lessen) zijn indicatief en nooit fataal. Indien een termijn wordt overschreden, dient de Wederpartij Gebruiker schriftelijk in gebreke te stellen en een redelijke termijn te bieden om alsnog na te komen.
-
Gebruiker is bevoegd om bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen, zoals gastdocenten of externe trainers.
-
Gebruiker mag de overeenkomst in fasen uitvoeren en voor iedere fase afzonderlijk factureren.
-
Indien in fasen wordt gewerkt, kan Gebruiker de uitvoering van een volgende fase opschorten totdat de Wederpartij schriftelijk heeft ingestemd met de resultaten van een eerdere fase.
-
De Wederpartij dient alle informatie die Gebruiker redelijkerwijs nodig heeft om de overeenkomst uit te voeren, tijdig, volledig en correct aan te leveren. De uitvoeringstermijn begint niet eerder dan nadat deze informatie verstrekt is.
-
Indien tijdens de uitvoering blijkt dat een aanpassing of aanvulling van de overeenkomst noodzakelijk is (bijvoorbeeld een wijziging in cursusinhoud, planning of traject), treden partijen tijdig met elkaar in overleg. Een wijziging kan gevolgen hebben voor de prijs en/of termijn van uitvoering. Gebruiker zal de Wederpartij hierover zo veel mogelijk vooraf informeren.
-
Gebruiker is gerechtigd een gewijzigde opdracht pas uit te voeren nadat daar intern akkoord op is gegeven en Wederpartij schriftelijk akkoord is gegaan met de gewijzigde voorwaarden, inclusief prijs en planning.
-
Gebruiker kan een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren indien dit in redelijkheid niet uitvoerbaar is of de kwaliteit of kwantiteit van de prestaties van Gebruiker ernstig zou aantasten.
-
Indien de Wederpartij tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen (zoals het niet tijdig betalen of niet verschijnen bij lessen), is hij aansprakelijk voor alle daaruit voortvloeiende schade en kosten aan de zijde van Gebruiker.
-
Indien bij het aangaan van de overeenkomst een bepaalde prijs is afgesproken, heeft Gebruiker het recht deze prijs te wijzigen wanneer:
– de wijziging het gevolg is van een aanpassing van de overeenkomst;
– de prijsstijging volgt uit wettelijke bepalingen of verplichtingen;
– sprake is van andere omstandigheden die een prijswijziging rechtvaardigen.
In het geval van een Wederpartij die consument is en geen bedrijfsmatig handelt, geldt dat deze bij een prijsverhoging van meer dan 10% binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, de overeenkomst schriftelijk mag ontbinden, tenzij is afgesproken dat levering langer dan drie maanden later plaatsvindt of Gebruiker bereid is de oorspronkelijke prijs te hanteren.
Artikel 4 – Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging
-
Gebruiker mag de nakoming van verplichtingen opschorten of de overeenkomst met onmiddellijke ingang (gedeeltelijk) ontbinden indien:
– de Wederpartij zijn verplichtingen niet (tijdig of volledig) nakomt;
– na het sluiten van de overeenkomst omstandigheden aan het licht komen die Gebruiker goede grond geven te vrezen dat de Wederpartij niet zal nakomen;
– de Wederpartij verzochte zekerheid voor betaling niet (tijdig) verstrekt;
– door toedoen van de Wederpartij zodanige vertraging ontstaat dat van Gebruiker in redelijkheid niet kan worden verlangd dat zij de overeenkomst onder de oorspronkelijke voorwaarden uitvoert;
– zich andere omstandigheden voordoen waardoor nakoming onmogelijk is of instandhouding van de overeenkomst redelijkerwijs niet van Gebruiker gevergd kan worden. -
Wanneer de ontbinding aan de Wederpartij te wijten is, heeft Gebruiker recht op vergoeding van alle directe en indirecte schade en kosten.
-
Bij ontbinding worden alle vorderingen van Gebruiker op de Wederpartij direct opeisbaar. Bij opschorting behoudt Gebruiker al haar wettelijke en contractuele rechten.
-
Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade aan de zijde van de Wederpartij als gevolg van opschorting of ontbinding op grond van dit artikel. De Wederpartij blijft in dat geval wel schadeplichtig indien sprake is van wanprestatie aan zijn kant.
-
Indien Gebruiker de overeenkomst tussentijds beëindigt, zal zij – voor zover mogelijk en redelijk – in overleg met Wederpartij zorgdragen voor overdracht van nog uit te voeren werkzaamheden aan derden, tenzij de beëindiging aan Wederpartij is toe te rekenen. Eventuele kosten die hiermee gemoeid zijn, komen voor rekening van de Wederpartij.
-
In geval van faillissement, surseance van betaling, schuldsanering, beslaglegging langer dan drie maanden, of een andere situatie waarin Wederpartij niet meer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, mag Gebruiker de overeenkomst per direct beëindigen. Eventuele vorderingen zijn dan direct opeisbaar.
-
Indien Wederpartij een geplaatste order of inschrijving geheel of gedeeltelijk annuleert, kunnen de reeds gereserveerde tijd, ruimtes, materialen en overige kosten volledig aan hem in rekening worden gebracht.
Artikel 5 – Overmacht
-
Gebruiker is niet verplicht tot nakoming van enige verplichting indien zij daartoe wordt gehinderd door overmacht. Onder overmacht wordt verstaan: elke van buiten komende oorzaak, voorzien of onvoorzien, die nakoming feitelijk onmogelijk maakt of in redelijkheid niet van Gebruiker gevergd kan worden.
-
Overmacht omvat onder meer, maar niet uitsluitend: ziekte van docenten, uitval van locaties of apparatuur, brand, stroomstoring, pandemieën, overheidsmaatregelen, extreme weersomstandigheden, storingen in openbaar vervoer, en andere omstandigheden waarop Gebruiker geen invloed kan uitoefenen.
-
Gedurende de periode van overmacht mag Gebruiker haar verplichtingen opschorten. Indien de overmachtsituatie langer dan twee maanden voortduurt, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk ontbinden, zonder verplichting tot schadevergoeding.
-
Indien Gebruiker door overmacht al een deel van haar verplichtingen is nagekomen of nog kan nakomen, mag dit deel afzonderlijk worden gefactureerd. Wederpartij is in dat geval gehouden deze factuur te voldoen.
Artikel 6 – Betaling en incassokosten
-
Betaling dient altijd vooraf te geschieden, uiterlijk vóór de (intro)les, de eerste les van een cursus, opleiding of workshop, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Een cadeaubon is pas geldig nadat de bijbehorende factuur volledig is voldaan en heeft een geldigheid van 6 maanden, tenzij anders vermeld.
-
Indien betaling niet tijdig plaatsvindt, is de Wederpartij automatisch in verzuim en is wettelijke rente of, indien van toepassing, 1% rente per maand verschuldigd (of de hogere wettelijke rente).
-
Betalingen strekken eerst in mindering op kosten, vervolgens op verschenen rente en pas daarna op de hoofdsom.
-
Bezwaren tegen een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.
-
Indien Wederpartij in verzuim is, komen alle redelijke (buiten)gerechtelijke incassokosten voor zijn rekening. Deze worden berekend conform de in Nederland gebruikelijke richtlijnen. Eventuele werkelijke hogere kosten kunnen worden doorbelast indien deze redelijk zijn.
Artikel 7 – Eigendomsvoorbehoud
-
Alle door Gebruiker geleverde goederen, materialen en cursusmateriaal blijven eigendom van Gebruiker totdat Wederpartij volledig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
-
Zolang geen volledige betaling heeft plaatsgevonden, mag Wederpartij het geleverde niet vervreemden, verpanden of op enige andere wijze bezwaren.
-
Wederpartij is verplicht de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken zorgvuldig te behandelen en adequaat te verzekeren tegen onder meer diefstal, schade en verlies.
-
Indien derden rechten op deze goederen willen doen gelden (bijvoorbeeld beslaglegging), dient Wederpartij Gebruiker daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen.
-
Indien Gebruiker haar eigendomsvoorbehoud wil uitoefenen, geeft Wederpartij Gebruiker en door Gebruiker aangewezen derden bij voorbaat toestemming om de plaatsen te betreden waar deze zaken zich bevinden en deze terug te nemen.
Artikel 8 – Garanties, onderzoek en reclames
-
Gebruiker spant zich in om haar diensten en producten zorgvuldig, professioneel en conform de overeenkomst te leveren. Eventuele garanties zijn beperkt tot hetgeen in deze voorwaarden is vastgelegd of afzonderlijk is overeengekomen.
-
Voor producten geldt een garantietermijn van 14 dagen na levering, tenzij anders is overeengekomen. Voor diensten (zoals lessen of trajecten) geldt dat klachten binnen 2 maanden na ontdekking schriftelijk gemeld moeten worden.
-
Garantie vervalt indien gebreken het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik, onjuiste opslag, eigen wijzigingen aan het product of gebruik onder omstandigheden waarvoor het niet bedoeld is.
-
Wederpartij dient het geleverde zo spoedig mogelijk na ontvangst te controleren. Klachten dienen gemotiveerd en schriftelijk bij Gebruiker te worden gemeld, zodat Gebruiker de klacht kan onderzoeken.
-
Tijdige klacht schort de betalingsverplichting niet op.
-
Indien een klacht gegrond is, zal Gebruiker naar keuze: herstel uitvoeren, vervangende levering doen of (een deel van) de prijs crediteren.
-
Indien een klacht ongegrond blijkt, kunnen de gemaakte onderzoekskosten bij Wederpartij in rekening worden gebracht.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
-
Iedere aansprakelijkheid van Gebruiker is beperkt tot hetgeen in dit artikel is bepaald.
-
Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat Gebruiker is uitgegaan van door of namens Wederpartij verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
-
Gebruiker is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt verstaan:
– de redelijke kosten om de oorzaak en omvang van de schade vast te stellen;
– de redelijke kosten om de gebrekkige prestatie te herstellen voor zover toerekenbaar;
– de redelijke kosten ter voorkoming of beperking van schade. -
Gebruiker is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfs- of studieonderbreking.
-
Indien Gebruiker toch aansprakelijk is, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal drie keer het factuurbedrag van de betreffende opdracht, of – indien van toepassing – tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekeraar van Gebruiker uitkeert.
-
De in dit artikel genoemde beperkingen gelden niet bij opzet of bewuste roekeloosheid van Gebruiker of haar leidinggevenden.
Artikel 10 – Verjaring
-
Alle vorderingen en verweren jegens Gebruiker verjaren na één jaar na het ontstaan van de betreffende aanspraak, tenzij dwingend recht anders bepaalt.
-
Voor vorderingen over non-conformiteit van geleverde zaken geldt een verjaringstermijn van twee jaar nadat Wederpartij Gebruiker schriftelijk van de non-conformiteit op de hoogte heeft gesteld.
Artikel 11 – Risico-overgang
-
Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering van de te leveren zaken gaat over op de Wederpartij zodra deze feitelijk in zijn macht zijn gebracht.
Artikel 12 – Vrijwaring
-
Wederpartij vrijwaart Gebruiker voor aanspraken van derden die verband houden met de uitvoering van de overeenkomst, voor zover de oorzaak niet aan Gebruiker is toe te rekenen.
-
Indien Gebruiker door derden wordt aangesproken, is Wederpartij verplicht Gebruiker zowel buiten als in rechte bij te staan en alles te doen wat in redelijkheid van hem verwacht mag worden. Blijft Wederpartij in gebreke, dan mag Gebruiker zelf maatregelen nemen en komen alle kosten en schade voor rekening van Wederpartij.
Artikel 13 – Intellectuele eigendom
-
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot lesmateriaal, cursusinhoud, teksten, audio- en videomateriaal, online content en overige uitingen van DJ School IJmond LAB berusten bij Gebruiker, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
-
Het is Wederpartij niet toegestaan materiaal van Gebruiker te kopiëren, verspreiden, openbaar te maken of op enige andere wijze te gebruiken dan voor eigen studie en oefening, tenzij schriftelijke toestemming is verleend.
-
Gebruiker mag de door de uitvoering van de overeenkomst opgedane kennis gebruiken voor eigen doeleinden, zolang hierbij geen vertrouwelijke informatie van Wederpartij aan derden wordt verstrekt.
Artikel 14 – Toepasselijk recht en geschillen
-
Op alle rechtsverhoudingen waarbij Gebruiker partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
-
Partijen zullen zich inspannen om geschillen eerst in goed onderling overleg op te lossen, voordat zij zich tot de rechter wenden.
-
Gebruiker hanteert een klachtenprocedure, die op de website van DJ School IJmond LAB is in te zien.
Artikel 15 – Vindplaats en wijziging voorwaarden
-
De meest recente versie van deze algemene voorwaarden is beschikbaar via de website van DJ School IJmond LAB en kan op verzoek worden toegezonden.
-
Op de rechtsverhouding is steeds de versie van de algemene voorwaarden van toepassing zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
-
De Nederlandstalige versie van deze voorwaarden is leidend voor de uitleg.
KLACHTENPROCEDURE DJ SCHOOL IJMOND LAB
Artikel 1 – Begrippen
In deze klachtenprocedure wordt verstaan onder:
-
Deelnemer: iedere persoon die deelneemt, heeft deelgenomen of zich definitief heeft ingeschreven voor een les, cursus, training, opleiding of workshop van DJ School IJmond LAB.
-
Klager: degene die een schriftelijke klacht indient.
-
Docent: degene die in opdracht van DJ School IJmond LAB lessen, onderdelen van lessen, cursussen of workshops verzorgt.
-
Directeur: de (eind)verantwoordelijke van DJ School IJmond LAB.
-
Klachtencommissie: de commissie die klachten over lessen, cursussen, trainingen of workshops behandelt.
-
Cursus / training / opleiding: elke door DJ School IJmond LAB aangeboden of georganiseerde les, cursus, opleiding, workshop of traject.
-
Klacht: iedere schriftelijke uiting van onvrede over de uitvoering van een les, cursus, training of workshop, gericht aan de klachtencommissie, met het verzoek om onderzoek en een oordeel.
Artikel 2 – Ontvankelijkheid
-
Deelnemers of opdrachtgevers kunnen tot drie maanden na afronding van een les, cursus, training of workshop een schriftelijke klacht indienen bij de klachtencommissie.
-
Wordt een klacht later ingediend dan genoemde termijn, dan kan de klachtencommissie de klacht alsnog in behandeling nemen indien dit, gelet op de omstandigheden, redelijk wordt geacht.
-
Klachten worden altijd vertrouwelijk behandeld.
-
Geregistreerde klachten en de afhandeling daarvan worden gedurende ten minste drie jaar bewaard.
Artikel 3 – Samenstelling klachtencommissie
-
De klachtencommissie bestaat in eerste instantie uit de betrokken docent en de directeur van DJ School IJmond LAB.
-
Indien nodig kan een extra (onafhankelijk) persoon worden betrokken bij de beoordeling, bijvoorbeeld bij belangenverstrengeling of als de aard van de klacht dat wenselijk maakt.
Artikel 4 – Taak van de klachtencommissie
-
De klachtencommissie onderzoekt ontvangen klachten en brengt hierover een gemotiveerd oordeel uit.
-
Het oordeel wordt vastgelegd in een schriftelijk advies aan de directeur.
Artikel 5 – Klachtprocedure
-
Na ontvangst van de klacht ontvangt de klager binnen vijf werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst.
-
De klachtencommissie beoordeelt eerst of de klacht ontvankelijk is. Indien dit niet zo is, wordt dit met redenen omkleed schriftelijk aan de klager gemeld.
-
Is de klacht ontvankelijk, dan wordt de betrokken docent gevraagd schriftelijk op de klacht te reageren.
-
De schriftelijke reactie van de docent wordt (als afschrift) aan de klager toegezonden.
-
Indien de klachtencommissie op basis van de stukken geen afgewogen oordeel kan vormen, kan zij besluiten zowel klager als docent mondeling te horen, bij voorkeur in elkaars aanwezigheid.
-
Wanneer dit overleg niet leidt tot een oplossing waarmee klager tevreden is, kan klager zich wenden tot een onafhankelijke derde die niet aan DJ School IJmond LAB is verbonden. In onderling overleg kan een geschikte derde worden aangewezen.
Artikel 6 – Oordeel van de klachtencommissie en beroepsmogelijkheid
-
De klachtencommissie streeft ernaar binnen vier weken na ontvangst van de klacht tot een oordeel te komen en dit schriftelijk vast te leggen in een advies aan de directeur.
-
Een afschrift van dit oordeel wordt ook aan de klager verzonden.
-
Indien meer tijd nodig is, kan de commissie deze termijn verlengen met maximaal twee keer vier weken. De klager wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld.
-
Het oordeel van de onafhankelijke derde, indien ingeschakeld, is bindend voor DJ School IJmond LAB. Eventuele gevolgen hiervan worden binnen zeven dagen na dit oordeel afgehandeld en schriftelijk bevestigd richting klager.
Artikel 7 – Reactie van de directeur
-
De directeur brengt binnen twee weken na ontvangst van het advies van de klachtencommissie zijn schriftelijke reactie uit. Deze reactie kan bijvoorbeeld een besluit tot herstel, aanpassing of afwijzing bevatten.
-
Deze reactie wordt aan zowel de klager als de betrokken docent toegezonden.
-
Indien een beroepsprocedure bij een onafhankelijke derde is gevolgd, worden de uitkomst en de daaruit voortvloeiende maatregelen schriftelijk aan alle betrokkenen bevestigd.
BETALINGS- EN ANNULERINGSVOORWAARDEN
DJ SCHOOL IJMOND LAB
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle lessen, cursussen, opleidingen, trajecten en workshops die DJ School IJmond LAB aanbiedt. Zij vormen een aanvulling op de algemene voorwaarden.
Artikel 1 – Betaling
1.1 Zodra een deelnemer zich aanmeldt voor een les, cursus, opleiding of workshop en akkoord gaat met de algemene voorwaarden, dient het volledige lesgeld te worden voldaan vóór de start van de eerste les of activiteit, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
1.2 De deelnemer ontvangt na inschrijving een factuur met de betaalinstructies. Wordt de factuur niet tijdig voldaan, dan kan de inschrijving door Gebruiker als vervallen worden beschouwd. In dat geval kan een creditfactuur worden verstuurd en kan de gereserveerde plek aan een ander worden aangeboden.
1.3 Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het inplannen van hun lessen (bijvoorbeeld via app, telefoon of e-mail). Indien een deelnemer meer lessen inplant dan er zijn afgenomen of betaald, kunnen de extra lessen apart in rekening worden gebracht.
1.4 Voor aanmeldingen korter dan 14 dagen voor aanvang van een cursus, opleiding of workshop geldt dat het volledige bedrag binnen de op de factuur vermelde termijn dient te zijn voldaan. Zonder tijdige betaling heeft de deelnemer geen toegang tot de les(sen).
Artikel 2 – Annulering door de student
2.1 Deelnemers hebben een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen zij hun inschrijving kosteloos kunnen annuleren, gerekend vanaf het moment dat:
-
een datum voor een (eerste) les of introles is vastgelegd én de factuur is verstuurd; of
-
één of meerdere cursusdata zijn vastgelegd én de factuur is verstuurd; of
-
de periode van een opleidingstraject is vastgesteld én de factuur is verstuurd; of
-
de factuur is verstuurd en voldaan, terwijl nog geen concrete les- of cursusdata zijn ingepland.
Bij annulering binnen deze bedenktijd wordt het reeds betaalde bedrag binnen 14 werkdagen teruggestort, verminderd met € 15,- administratiekosten.
2.2 De geldigheid van verschillende producten is als volgt:
-
Intro-lessen DJ/Producer: 3 maanden
-
Basiscursussen DJ/Producer: 6 maanden
-
Opleidingen en maatwerktrajecten: 12 maanden
Na het verstrijken van deze termijnen vervallen niet-gevolgde lessen.
2.3 Terugbetaling van cursusgeld vindt uitsluitend plaats wanneer:
A. het overeengekomen product aantoonbaar niet naar behoren is geleverd en zowel DJ School IJmond LAB als de cursist dit binnen 2 weken na de betreffende les vaststellen; of
B. er sprake is van een ernstige calamiteit waardoor de cursist aantoonbaar niet meer in staat is de lessen te volgen (bijvoorbeeld langdurige ziekte of andere zwaarwegende persoonlijke omstandigheden).
Een verzoek hiertoe dient schriftelijk gemotiveerd te worden ingediend.
2.4 Het verzetten of annuleren van een individuele les kan kosteloos tot 24 uur vóór de les via de door DJ School IJmond LAB aangeboden kanalen (bijvoorbeeld app of e-mail).
2.5 Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de les wordt de les volledig in rekening gebracht en/of van het les tegoed afgeschreven.
Toelichting:
Bij 1-op-1 lessen reserveren docenten speciaal tijd in hun agenda. Ook bij een late annulering worden zij door DJ School IJmond LAB betaald. Om die reden kunnen laat geannuleerde lessen niet kosteloos worden doorgeschoven. Uitzonderingen kunnen worden gemaakt in zeer ernstige of levensveranderende situaties (zoals sterfgevallen, geboortes of andere uitzonderlijke omstandigheden), ter beoordeling van DJ School IJmond LAB.